dijous, 18 d’octubre del 2007

Organització i procés instructiu

Temes a debat:

- Els ordinadors a l'etapa d'infantil i al cicle inicial de primària: organització i dinàmica del grup classe i del centre.

- Iniciació dels infants al treball amb ordinador.

- Materials TIC estàndars i específics: necessitat i ús.

- Les TIC dins les àrees dels nous currículums.

- Tipologia d'activitats.

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola, sóc la Mireia! Fa una estona hem acabat de veure el vídeo de l'escola Puig d'Arques, en el nivell de P5. Bé, realment és genial poder fer tot aquest treball a l'aula. El que passa és que em sembla una mica idílic. Per exemple, al pis d'infantil nosaltres no tenim internet i els 2 ordinadors que tenim són una mica precaris. Una companya va instal·lar un programa i l'ordinador es va penjar. Però m'agrada molt aquest sistema de treball.Necessita d'una preparació i bona organitzacio de l'espai, de les activitats, dels recursos humans... Estaria molt bé fer això, però, per exemple, amb el meu grup classe que és molt mogut, penso que estaria bé fer-ho però el dia que hi hagués una mestra de reforç. Però reconec que el fet d'haver de preparar, a més a més de les activitats de l'aula, unes específiques per treballar amb l'ordinador, suyposa més temps, que és una cosa que ens manca a totes.

Pel que fa a l'informàtica a parvulari, trobo molt adequat que els nenes i les nenes utilitzin aquest recurs per al seu aprenentatge. Primerament, perqè els encanta i en segon lloc, perquè la majoria d'ells i elles tenen ordinador a casa seva i està bé que també en coneguin el seu funcionament

Anònim ha dit...

Hola, sóc la Rosa! M'ha agradat veure aquest video d'un aula de p-5. Com que jo estic a una escola d'educació especial, el treball, la organització i els alumnes són molt diferents. Està bé aquest treball que potencii l'autonomia dels nens i nenes, i també a l'hora de treballar amb l'ordinador. El cas dels alumnes d'educació especial és molt diferent i cada nen té les seves necessitats i les seves capacitats. Però a l'aula, en el meu cas, només tens 5 alumnes. Alguns que poden treballar de manera autònoma amb l'ordinador i d'altres que no ho poden fer.

Anònim ha dit...

Hola sóc la Clara García!!!

El vídeo que hem visualitzat de "les TIC a l'aula" m'ha servit per adonar-me de coses que abans no m'havia fixat. El que més m'ha sobtat és el fet que mitjançant el treball amb els ordinadors podem desenvolupar l'autonomia dels infants. També, m'ha agradat l'organitzacíó de la mestra a l'aula i cóm els nens sabien en tot moment el que havien de fer i com fer-ho amb els ordinadors, sabien entrar a la pàgina web de l'escola i entrar a unes activitats programades per la mestra.

Penso que a les escoles s'hauríen de renovar els ordinadors i tenir-ne almenys un a la classe per poder-hi treballar. M'ha semblat una mica idílic el fet que la mestra tingués més d'un ordinador a l'aula i que també tingués la disponibilitat d'un canó, ja que normalment a les escoles és difícil trobar-ne si no és a l'aula d'informàtica.

M'ha agradat molt i m'ha fet pensar una frase que ha dit la mestra:" l'ordinador serveix per facilitat l'aprenentatge".

Anònim ha dit...

Hola a totes!
gràcies al video de "Un dia a P5" he pogut veure com podem arribar a treballar i a organitzar l'aula mitjançant l'ordinador. Considero molt bona la dinàmica del grup-classe i com es potencia l'autonomia dels alumnes(m'ha sorprés amb quina facilitat entraven tot sols als jocs que volien entrar).
El fet de dividir-los en grups petits i homogenis fa que poguem "estirar" més alguns alumnes i reforçar-ne d'altres. Trobo molt interessant la idea i si puc la duré a terme.
En una de les parts del video, treballen el projecte des de l'ordinador i cre que és una manera diferent, que mai havia pensat, de fer entre tots les "fitxes".

Tot i això, hem de tenir en compte que els nens del video estan acostumats a treballar d'aquesta manera, tenen recursos... i si alguna de nosaltres volgues posar en pràctica aquesta dinàmica ens seria bastant més difícil. En el meu cas, només tinc un ordinador a l'aula que de moment encara no funciona així que, de moment, no puc ni em veig capacitada per treballar amb l'ordinador d'aquesta manera, tot i que m'agradaria.

Pel que fa a "Vols jugar?", crec que hi ha molts jocs aprofitables, atractius, divertits i útils per aprendre o reforçar.

Anònim ha dit...

Nosaltres estem animades i motivades per treballar tot utilitzant les TIC de manera diària, contínua i natural però ens trobem amb moltes limitacions des del centre. Tenim un ordinador a cada classe però vell que no aguanta els programes moderns, no tenim impressora ni accés a internet.

De totes maneres estem molt ilusionades per engegar tot això encara que haurem de superar molts entrebancs!