dijous, 8 de novembre del 2007

Dibuixem amb l'ordinador

Les nenes i els nens de parvulari, en els seus inicis en l’ús del ratolí i l’ordinador, comencen a dibuixar amb els programes d’edició gràfica. Comencen estampant, fent taques de colors a la pantalla, gargots... veuen l’efecte de clicar i d’arrossegar el ratolí i a la vegada que practiquen en el seu ús també aprenen a dibuixar i pintar.

Els programes que es poden utilitzarsón els anomenant d'edició gràfia o paints:

Tux Paint, Kid Pix, Art Rage i d'altres.

Els dibuixos fets amb ordinador requereixen unes tècniques concretes, que s’hauran d’anar aprenent a mesura que es domini el ratolí i els editors gràfics. Aquests dibuixos, que es desaran com a fitxers gràfics, es podran recuperar i millorar, els podrem utilitzar per posar-los en una web, per imprimir-los, com a il·lustració per a contes, jocs, cartells...

Mirem dibuixos fets amb ordinador:
Penseu en el treball de disseny gràfic amb l’ordinador i els alumnes de parvulari i cicle inicial. Què es podria fer? En quines àrees es podria integrar els seus continguts? Heu trobat a la xarxa dibuixos fets per nens i nenes? Observeu-los i comentem-los.

9 comentaris:

Anònim ha dit...

Bona nit a tothom!!!

La sessió del dijous dia 8 em va agradar molt perquè vaig descobrir el programa Kid Pix i el vam fer servir. Ens ho vam passar igual de bé que els nens i nenes!!! ejejej
Jo l'havia sentit però mai l'havia fet servir. Penso que és una eina molt motivadora amb la que els nens poden aprendre a desenvolupar la seva dominança de l'ordinador i adquirir aprenentatges, com el color, la forma, l'abecedari, el tamany...

Està molt bé que els mestres coneguem aquest tipus de programes per aplicar-los amb els nostres infants, són molt útils!!

Fins aviat!

Clara

Anònim ha dit...

Bon dia noies!

L'altre dia al curs vam fer servir el kidpix. A la classe el tenim i l'utilitzem perquè els nens i nenes hi vagin quan han acabat la feina. El problema que tenim és que sempre l'utilitzen els mateixos i gairebé sempre són nens. A més a més, ningú, almenys aquest any, els ha explicat quines opcions té, com el poden utilitzar, sinó que van provant de fer coses. Penso que hauríem de tenir un control dels que hi passen o si no, preocupar-nos perquè tots els nens i nenes el puguin utilitzar i, amé a més, ajudar-los. Penso que buscaré una estona, agafaré el projector i els explicaré en gran grup les seves possibilitats i que ho provin amb mi. Si puc, demà també faré fotografies individuals dels nens i nenes i les introduiré a l'ordinador per a que es disfressin, tal com vam veure al vídeo del curs.

Fins aviat!

Anònim ha dit...

Hola!!!!

La sessió anterior em va semblar molt interessant, ja que tot i conèixer el kidpix desconeixia totes les possibilitats amb que compta. Em va agradar molt, molt quan vam veure con fer presentacions amb les imatges, tant per la facilitat com pel resultat obtingut.

A l'aula, he provat amb dos alumnes l'activitat d'introduir una foto i que la pintin, els hi va agradar molt!! Poc a poc ho aniré fent amb la resta.

Fins aviat!!
Elena

Anònim ha dit...

Les dues últimes sessions m'ha agradat molt.se mha passat l'estona sense donar-me'n compte, però reconec que davant de tantes possibilitats em quedo una mica saturada i sembla que em bloquejo,però segur que com tot "amb pràctica tot es veu diferent". Se'm fa una mica difícil imaginar-me a nens/es de P3 "jugant" amb aquest programa.Bona nit.Dolors

Anònim ha dit...

Hola!
Jo també he descobert el KidPix a través d'aquest curs. L'havia sentit anomenar però mai l'havia fet servir.
Penso que els nens i nenes un cop ja han après a arrossegar, clicar, fer formes, omplir, pintar... poden fer servir aquests programes per ampliar el que es treballa a l'aula. Es pot fer un dibuix d'una sortida, una activitat concreta, de la tardor... per tal de vincular el que es treballa a l'aula i a la sala d'ordinadors.
Bona nit a tothom!
Clara

Anònim ha dit...

Durant la sesió anterior m'ho vaig passar molt bé experimentant amb el kid pix.

Jo no el coneixia i amb els nens només havia treballat amb el Paint.

Crec que el Kid Pix ens ofereix moltes més possibilitats per treballar amb els nens i, a més, les icones per clicar (goma, pinzells...) són més grans i visualment més entenedores.

Anònim ha dit...

Actualment existeixen una quantitat de programes que ens ofereixen la possiblilitat de treballar amb els infants els continguts de les diferents àrees des d'una altra prespectiva. En el meu cas no coneixia programa kid Pix i m'ha semblat molt interessant tot el treball que es pot fer amb ell. Podem treballar des de la psicomotricitat fina amb el control del ratolí, el llenguatge matemàtic amb formes, colors..., el llenguatge verbal, escrivint paraules, petits textos...i un llarg etcètera.
A mi personalment m'ha obert una gran finestra.

Anònim ha dit...

Quan he arribat la Montse m'ha preguntat si coneixia el kidpix i li he dit: sí, és aquell dels segells...Doncs, després de veure'l dic: no en tinc la més remota idea!!! Hi ha un munt de coses per fer i no n'he tingut prou amb la sessió d'avui per descobrir totes les possibilitats. Tot el que he vist m'ha agradat molt i em sembla que he de continuar investigant com funciona per veure'n totes les possibilitats que ofereix.
Algunes de les que he vist avui: els dibuixos amb textures, omplir un horari (construir-nos el de la classe, completar dibuixos,...
Tot i així, si jo avui m'he dispersat utilitzant-lo, crec que s'ha de pautar i organitzar com presentar-ho als nens/es. Sino, ho farem tot, però res a fons!

Anònim ha dit...

Els programes de disseny gràfic haurien de ser un recurs didàctic més a tenir en compte en les nostres programacions. Les seves aplicacions són diverses i força útils per a l'aprenentatge dels nens i nenes. Permeten el treball de totes les àrees curriculars: el domini de les habilitats oculomanuals, la discriminació de sons i sorolls, l'experimentació amb les textures, colors, formes... i sobretot la creativitat. Poden esdevenir un canal d'exteriorització de sebtiments. Bé, podria seguir escrivint i escrivint, doncs trobo que el tema és força interessant, però no m'allargaré més.